Klantactivatie creëert klantbehoud, klantgroei en fans & ambassadeurs.

Klantbehoud
Je wilt je klanten binden aan je onderneming. Je bestaande klanten zorgen per slot van rekening voor continuïteit en voor mond-tot-mond reclame. Wees zuinig op je klanten en investeer in ze met programma’s die waarde toevoegen.

Klantgroei
Op zoek naar nieuwe klanten? Waarom laat je je bestaande klanten niet gewoon groeien! Ze zijn immers al bekend met jouw onderneming. Door slimme programma’s ontdek je hoe je nóg meer toegevoegde waarde aan je klanten kan geven.

Fans & ambassadeurs
Hoe mooi of goed je bedrijf is kan beter iemand anders zeggen, dan dat je het zelf zegt. Bouw aan klantrelaties en zorg dat ze fan worden van jouw onderneming en je van de daken schreeuwen.
Kunnen we jou helpen?
Wil je jouw klanten behouden, laten groeien of fans en ambassadeurs van ze maken? Dat kan op veel verschillende manieren! Hoe? Neem even contact met ons op, dan vertellen we je graag meer.
Breng je bestaande klanten in beweging
Loyaliteit belonen
Trouwe klanten vormen het fundament van je organisatie. Beloon deze trouw door je waardering te uiten. Dat kan via beloningprogramma's, spaarprogramma's, maar ook via kennisprogramma’s.
Data verzamelen
Hoe beter je je klanten kent hoe meer toegevoegde waarde je kunt bieden. Gebruik daarom het klantprofiel en klantgedrag om maximaal aan te sluiten op de wensen en behoeften.
Extra omzet genereren
Loyale klanten zijn eerder bereid om een nieuwe aankoop bij je te doen. Door pro-actief trouwe klanten te activeren ontstaan mogelijkheden om extra omzet te genereren uit cross en upsell of herhalingsaankopen.
Boeien en binden
Trouwe klanten krijg je niet vanzelf maar creëer je. Door hen te blijven verassen en indruk te blijven maken. Een goed proces, leuke acties en persoonlijke communicatie zijn hierin essentieel.
Kennis delen en ophalen
Loyaliteit ontstaat niet door alleen te zenden. Door het gesprek aan te gaan creëer je commitment. Door het delen van relevante inzichten, kennis en hulp ben je van enorme toegevoegde waarde.
Fans en ambassadeurs creëren
Hoe goed je zelf bent, dat kunnen betere anderen over je zeggen, dan jezelf. Loyale klanten vertellen jouw verhaal en zijn daarmee het beste uithangbord. Activeer fans en ambassadeurs en beloon ze voor het delen in hun (sociale media) netwerk.

Loyalty marketing is overal toepasbaar
Voor B2B en B2C
Het belonen en waarderen van trouwe relaties is altijd zinvol. Of het een dealer, wederverkoper of consument is. Wel vraagt iedere type klant weer om een andere oplossing. Trouw is je fundament en zorgt niet alleen voor klantbehoud, maar ook voor groei.
Voor franchisers
Als franchiser wil je je franchisenemers natuurlijk graag helpen met hun dagelijkse business. Je wilt voor iedereen natuurlijk het maximale resultaat bereiken. De franchisenemer voelt zich ontzorgd. Het draagt bij aan extra omzet en de klanttevredenheid van je franchisenemers.
Voor branche- en ledenorganisaties
Ledentrouw is de basis voor het voortbestaan en groei van branche- en ledenorganisaties. Lidmaatschapswaarde creëer je met hulp-, kennis- en community programma’s.
Voor werkgevers
Goede werknemers wil je behouden. Loyale werknemers vormen de basis van jouw bedrijf en bewaken de juiste cultuur en DNA. Ook in je recruitment kun je loyalty marketing heel goed te gebruiken.